Synpunkter och klagomål
Vi vill gärna veta vad du tycker om vår verksamhet, så att vi kan utvecklas och förbättras. Vi tar också gärna emot positiv feedback, så att vi vet vad vi gör bra.
Klagomål, synpunkter och tankar kring vår verksamhet
Via vår e-tjänst Klagomål och synpunkter kan du lämna synpunkter och klagomål som rör Hörby kommuns verksamhet. Dina åsikter kommer att diarieföras, sammanställas och användas som en del i vårt arbete med att förbättra kommunens service.
Om du lämnar ditt namn och din e-postadress så hör vi av oss till dig inom tio arbetsdagar. Om du inte vill ha någon återkoppling kan du lämna dina synpunkter anonymt
Du kan också skicka ett vanligt brev till vår postadress:
Hörby kommun
Verksamhetens eller persons namn
242 80 Hörby
Lämna synpunkter på vård och omsorg eller andra verksamheter inom sektor Omtanke
Här kan du skicka in synpunkter om sektor Omtanke (Länk öppnas i extern sida).
Observera att denna e-tjänst inte ersätter överklagande av myndighetsbeslut.
Kan jag lämna synpunkter på vad som helst?
Ja, du kan lämna synpunkter på vad som helst i kommunens verksamhet. Ibland kan det vara svårt att veta exakt vad kommunen ansvarar för eftersom det beror på vad saken gäller.
Om din synpunkt gäller något som ligger utanför kommunens ansvar så kommer du att få besked om det om du har lämnat dina kontaktuppgifter.
Om dina synpunkter gäller till exempel socialtjänsten, så har vi tystnadsplikt och följer offentlighets- och sekretesslagen.
GDPR och allmän handling
När ditt ärende inkommer till oss behandlas dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen, även kallad GDPR (General Data Protection Regulation). Inlämnade uppgifter är allmän handling och kan lämnas ut i enlighet med offentlighetsprincipen. Detta gäller inte om ditt ärende är sekretessbelagt enligt offentlighets- och sekretesslagen.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.